”Women of Kazakhstan: History and Contemporary”

Photographs by Boris Buzin/Valokuvia 3.- 7.12. 2014

(Galleria suljettu Itsenäisyyspäivänä 6.12. / Gallery is closed on Finland’s Independence Day 6.12.)

Valokuvanäyttely kertoo naisten asemasta Kazakstanin historiassa ja nykypäivässä.  Jo antiikin ajoista lähtien Kazakstanin aron (Steppe) naisten rooli on ollut moninainen ja monin tavoin merkityksellinen sosiaalisesti ja yhteisöllisesti, ja siten myös naisten asema on ollut itsenäisempi ja vapaampi verrattuna monien muiden idän kansojen naisten asemaan.

Näyttely yhdistää menneen ja nykyisyyden ja antaa tuoreen näkökulman kazakstanilaisen naisen asemaan historiassa. Näyttely koostuu Suomen Kazakstanin suurlähetystön valitsemista, kazakstanilaisen valokuvaajan, Boris Buzinin kahdestatoista valokuvateoksesta. Näyttelyn teokset korostavat rinnakkain nykyajan kazakstanilaisen naisen ja ikonisen, aikaisempien aikakausien aron naisen saavutuksia.

”Since ancient times, women of the Steppe have differed from women of the other eastern nations as they had greater independence and freedom, often being directly involved in taking life changing decisions for the people.

A woman of the Steppe could be a friend, an ally, a mother, a counselor and, of course, a warrior.

But above all, a woman of the Steppe is the domestic goddess, holder of the family hearth, its wealth and happiness. She is the key to closeness and harmony between other people and relatives. As it was said in ancient times: “Birth of a son – is the heritage of the descendants, birth of a daughter is the heritage of the people”

The aim of the project titled ”Women of Kazakhstan: History and Contemporary” is to connect past and present, thus giving us an opportunity to have a fresh look on the “Status of a Woman” in our history.

The exhibition presents twelve pictures/photographs of contemporary Kazakh women, highlighting their achievements by placing them side by side with the iconic strong women of the Steppe from past eras.”

Gallery:


Comments are closed.